Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze. W celu umożliwienia obsługi osób posiadających trudności z poruszaniem się, przy głównym wejściu znajduje się Punkt Obsługi Klienta, gdzie w większości obsługiwani są interesanci.

Na drzwiach wejścia głównego znajduje się tablica informująca o godzinach otwarcia urzędu, napisana językiem Braille’a.

W Punkcie Obsługi Klienta znajduje się urządzenie elektroniczne do obsługi klientów urzędu, w tym osób niepełnosprawnych, tzw. system kolejkowy. Przy nim znajduje się przycisk systemu przywoławczego, za pomocą którego można wezwać pracownika urzędu. Za pośrednictwem systemu kolejkowego można połączyć się bezpośrednio z poszczególnymi pracownikami i zgłosić potrzebę załatwienia sprawy.

Budynek został wyposażony  w krzesło służącą do ewakuacji osób z niepełnosprawnością.

Droga ewakuacyjna, wyjście i kierunki ewakuacji oznaczono dodatkowo znakami ewakuacyjnymi podświetlanymi.

W budynku zlokalizowano toaletę przystosowaną dla osób z niepełnosprawnościami na parterze po prawej stronie za Punktem Obsługi Klienta.

Pętla indukcyjna

Aby zwiększyć komfort w komunikacji osób słabosłyszących posiadamy przenośną pętlę indukcyjną. Pętla indukcyjna zlokalizowana jest na parterze przy wejściu głównym w Punkcie Obsługi Klienta i udostępniana jest zgodnie z potrzebami poszczególnym pracownikom.

Informacja dla osób niewidomych i słabowidzących
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.

W budynku znajdują się tablice tyflograficzne przedstawiające rzuty poszczególnych pięter z opisem funkcjonalności pomieszczeń.

Deklaracja dostępności cyfrowej

Urząd Gminy Sztabin zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej https://www.sztabin.ug.gov.pl/

Data publikacji strony internetowej: 2005-09-01. Data ostatniej istotnej aktualizacji: 2023-03-31.

Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia 31.03.2023 r.

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej:

  • filmy nie posiadają napisów dla osób głuchych i audiodeskrypcji,
  • część plików nie jest dostępnych cyfrowo,
  • brak odpowiedniej struktury nagłówkowej artykułów,

Wyłączenia:

  • mapy są wyłączone z obowiązku zapewniania dostępności,
  • filmy zostały opublikowane przed wejściem w życie ustawy o dostępności cyfrowej

Oświadczenie sporządzono dnia: 2021-10-15.

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny.

Udogodnienia

- na stronie można nawigować za pomocą klawisza tabulacji TAB

- strona posiada wersję o dużym kontraście

- na stronie jest możliwość zmiany wielkości czcionki

Urząd Gminy Sztabin dokłada starań aby sukcesywnie wymieniać treści niedostępne cyfrowo na treści dostępne cyfrowo w Biuletynie Informacji Publicznej. Dotyczy to między innymi skanowanych dokumentów, zdjęć i linków bez opisów alternatywnych.

Utrudnienia

W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.

Istnieje możliwość obsługi osób słabosłyszących/ niesłyszących w języku migowym po uprzednim zgłoszeniu.

Brak wewnątrz budynku windy.

Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Osobą odpowiedzialną jest Wojciech Hryń.

  • telefon: +48 87 643 97 54, +48 87 643 97 50,
  • adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Tą samą drogą możesz złożyć:

  • wniosek o udostępnienie informacji niedostępnej,
  • skargę na brak zapewnienia dostępności.

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Możesz też zażądać udostępnienia informacji w formach alternatywnych, na przykład odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisania zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać:

  • dane osoby zgłaszającej żądanie,
  • wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi,
  • sposób kontaktu.

Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji w formie alternatywnej, powinna też określić formę tej informacji.

  • Podmiot publiczny ma obowiązek zrealizować żądanie niezwłocznie i nie później, niż w ciągu 7 dni;
  • Jeżeli nie można dotrzymać tego terminu, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o nowym terminie, który nie może być dłuższy niż 2 miesiące;
  • Jeśli podmiot publiczny nie może zapewnić dostępu do informacji w żądanej formie, może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji.

W przypadku, gdy podmiot odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego dostępu do informacji, można złożyć skargę na takie działanie.

Po wyczerpaniu wszystkich możliwości skargę można przesłać także do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich.

Koordynator dostępności w Urzędzie Gminy Sztabin

Koordynatorem dostępności w Urzędzie Gminy Sztabin jest Katarzyna Pietruczynik

tel. +48 87 643 97 58,

adres poczty elektronicznej: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Dostępność architektoniczna:

  1. Do budynku prowadzi jedno wejście od ulicy Augustowskiej.
  2. Do wejścia prowadzą schody, jest winda dla wózków (platforma pionowa).
  3. Nad wejściem nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące.
  4. Przed urzędem znajduje się parking dla osób niepełnosprawnych (Dwa miejsca parkingowe)
  5. Na parterze znajduje się toaleta w prawym skrzydle budynku.
  6. Urząd zapewnia dostęp tłumacza osób niepełnosprawnych.
  7. W budynku nie ma oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących.
  8. W przypadku niemożności dotarcia interesanta do właściwej komórki urzędu istnieje możliwość zejścia pracownika merytorycznego na parter i obsługi interesanta w dogodny dla niego sposób.

Koordynatorzy ds. dostępności w jednostkach organizacyjnych Gminy Sztabin

Szkoła Podstawowa im. Karola Brzostowskiego w Sztabinie

  1. Augustowska 82, 16-310 Sztabin

koordynator do spraw dostępności - Marek Marciniak

tel. +48 87 6412033

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Szkoła Podstawowa im. Sybiraków w Krasnymborze,

Krasnybór 59, 16-310 Sztabin

koordynator do spraw dostępności - Alicja Augustynowicz

tel. +48 87 641 40 04

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Centrum Biblioteczno - Kulturalne w Sztabinie

Pl. Karola Brzostowskiego 8, 16-310 Sztabin

koordynator do spraw dostępności - Małgorzata Ostrowska

tel. +48 87 6412069

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Augustowska 45/1, 16-310 Sztabin

koordynator do spraw dostępności - Magdalena Klimaszewska

+ 48 87 6410203, 48 87 6 412 451

e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zgodnie z ustawą z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnianiu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami,  każdy - bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego - ma prawo złożyć do Urzędu Gminy Sztabin informację o braku dostępności architektonicznej (w zakresie lokalizacji siedzib Urzędu) lub informacyjno-komunikacyjnej (w zakresie świadczeniu usług przez  Urząd), o których mowa odpowiednio w art. 6 pkt 1 lub 3 (wskazanym poniżej).

Załączniki
PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY ZAPEWNIENIA DOSTE PNOSCI.docx [17.52Kb]
Dodano sobota, 01 kwiecień 2023 przez PLAN DZIAŁANIA NA RZECZ POPRAWY
263 2021.pdf [233.64Kb]
Dodano sobota, 01 kwiecień 2023 przez tworca